בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכבישנם מקרים רבים בהם אנשים מחנים בחניית נכים ללא אישור, מה שגורם לעוגמת נפש לזכאים לכך. על מנת למנוע מקרים כאלה ומקרים בהם אנשים ללא זכאות מחנים בחניות נכים, ניתן לבצע בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכב. קיים מאגר תג נכה לרכב המכיל מידע על בעלי רכבים המורשים לחנות בחניית נכים. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

בדיקת תג נכה לרכב

כפי שציינו, ישנם  מקרים רבים בהם אנשים מחנים בחניית נכים ללא אישור. לכן, על מנת למנוע את התופעה ניתן לבצע בדיקת תו נכה לרכב משרד התחבורה במאגר תג נכה. בעלי רכבים הרשומים במאגר זה מקבלים תג נכה המאפשר להם לחנות בחניות המיועדות לנכים. בעלי רכב המחנים בחניית נכים חייבים להציג את התג במקום גלוי ברכבם כאשר הם חונים.

חשיבות המאגר לרכב היא בכך שהוא מבטיח כי רק בעלי רכבים הזכאים לתג נכה יוכלו לחנות בחניית נכים. המאגר מאפשר למבצעי סדר במדינה לבצע אכיפה יעילה יותר ולמנוע התעסקות לא רצונית בחניית נכים. בזכות המאגר, בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכב מתאפשרת בקלות רבה. 

חשיבות המאגר

כיום, תגי חניה מונפקים ללא ציון מספרי הרישוי של כלי הרכב. כל זכאי יכול לבחור שני רכבים בלבד. על תג הרכב יופיעו פרטי הרכב המופיעים ברישומי אגף הרישוי. על ידי מאגר תו נכה לרכב ניתן לבצע בדיקת תג נכה לרכב בצורה פשוטה. המאגר משמש שני סוגי משתמשים נותן השירות ומקבל השירות. כדי לוודא האם הרכב שלכם זכאי לתג נכה, עליכם לבדוק האם הוא רשום במאגר. כך תוכלו לבצע בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכב. מאגר תג נכה לרכבים מתקיים על ידי הממשלה ומתעדכן באופן יום יומי. ומה עם נותן השירות? נותן השירות הוא בעל חניון וכל אדם שיש לו צורך לאמת את מספרי הרכב שנמצאים בחניון. כך בזכות המאגר, נותן השירות יכול לגשת למאגר ולהזין את מספר הרכב על מנת לבצע בדיקת תו נכה לרכב משרד התחבורה. כך ניתן לוודא האם הרכב רשום במאגר או לא.

 

האם צריך להצטרף למאגר?

כדי להצטרף למאגר, אין צורך בפעולות מצידכם חוץ מהנפקת תג נכה לרכב או מחידושו במקרה הצורך. לאחר שאתם מקבלים את כל האישורים ומזוהים כזכאים לתג נכה לרכב, תצורפו למאגר באופן מידי יחד עם האישור (יש להמתין לילה כדי לראות את הרכב שלכם במאגר). כל נכה או מוגבל ניידות זכאי לרשום שני רכבים בשמו, ושני הרכבים יופיעו במאגר. כך על ידי בדיקת תו נכה לרכב משרד התחבורה תוכלו לבדוק האם הרכב שלכם במאגר או לא. אם הרכב שלכם אינו מופיע במאגר, יש לפנות למשרד התחבורה או לפנות לחברה שיכולה לסייע בתהליך ההצטרפות (כולל הנפקת תג נכה, חידוש וכו'). יש לשים לב שאם יש לכם תג נכה בתוקף וקיבלתם קנס על חניה במקום המיועד לחניית נכים מכיוון שאתם לא נמצאים ברשימת המאגר, תוכלו להגיש ערעור.

 

כיצד נמנעת חניה בחניות נכים?

במטרה לפתור את הבעיה הנגרמת מחניית רכבים בחניות נכים, משרד התחבורה בישראל בראשות כץ, שר התחבורה בעת ההודעה, הקים מאגר תג נכה לרכבים. בזכות המאגר, הרשויות יכולות גם הן לבצע אכיפה נגד רכבים שחונים בחניות נכים על ידי בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכב. הגישה הפומבית למידע מהמאגר מקלה על הרשויות ובנוסף, יכולה לסייע לנכים שנתקעים ללא חניה במקומות ייעודיים כשהחניה תפוסה על ידי אנשים שאין להם את הרשות לחנות בחניות נכים או למוגבלי ניידות. פקחים יכולים לגשת למאגר המידע המתעדכן בכל יום ולבצע בדיקת תג נכה לרכב.

המאגר מורכב ממספרי רכבים ותוקף. לכן, עליכם לוודא כי תג הנכה שלכם תקף. יש לחדש את התג לפחות 30 יום לפני תוקפו מאחר והתהליך עשוי לקחת מספר ימים עד שבועות. על פי הוראות משרד התחבורה, המאגר מתעדכן לילה והשימוש בו יסייע למניעת סיכונים לציבור הנכים במקרים שבהם שכחו את תג הנכה.

אכיפה פשוטה יותר

בדיקת תו נכה לרכב לפי מספר רכב מספקת לרשויות מגוון יתרונות. קודם כל, בזכות המאגר ועל ידי בדיקת תג נכה לרכב ניתן לחסוך בעלויות למי שמייצר את תגי הרכב, כי בכל חידוש של תג יש צורך בשינוי. בנוסף, המאגר משמש גם לאכיפה ברורה יותר של הזכאים לתג נכה. ישנם אנשים שמעבירים תג נכה מרכב אחד לאחר, אף על פי שאין להם את הזכות להשתמש בתג זה. תג נכה הוא כרטיס קשיח המתחלק לשלושה סוגים תג נכה לנכי צה"ל, תג נכה לאנשים שמתקשים ללכת, ותג נכה לנכים שמתניידים בכיסא גלגלים.

העברת תג נכה לרכב שאינו מופיע במאגר נחשבת לעבירה. במאגר ניתן לבדוק את תוקף התג, וניתן גם לבדוק האם רכב שמתכוונים לרכוש מופיע במאגר כרכב נכה. ניתן לבדוק את מספר הרכב ולבצע בדיקות שונות לצורך התמודדות עם צרכים שונים.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!