חידוש תג נכה טפסים

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

חידוש תג נכה טפסיםצריכים לחדש תג נכה? לשם כך חשוב שתדעו מה כולל התהליך ומה הטפסים הנדרשים עבורו. כיום ניתן לבצע את התהליך על ידי חברות חיצוניות שספקות סיוע בהיבטים משפטיים ומסייעות לנסח את בקשת החידוש בצורה מדויקת. על חידוש תג נכה טפסים נרחיב במאמר הבא. 

 

חידוש תג נכה טפסים- מהו חידוש תג נכה?

עד לשנת 2019, הייתה חובה על כל אדם עם תג נכה, בין אם מדובר בתג נכות קבוע ובין אם מדובר בתג נכות זמני, לחדש את התג שלו. במקרה של תג נכות קבוע, היה צורך בחידוש התג כל 8 שנים, ובמקרה של תג נכות זמני, פרק הזמן היה משתנה ונע בין שנה לשלוש שנים. התהליך לחידוש התג ניתן היה לבצע דרך האתר הממשלתי, בדואר או באופן פרונטלי בתיאום מראש. 

כיום, רבים בוחרים לבצע את התהליך בסיוע של חברות חיצוניות כדי להצליח בחידוש התג בלי להתמודד עם הבירוקרטיה המסובכת. החברות הללו מספקות עזרה בהיבטים משפטיים ומסייעות בניסוח המדויק של בקשת החידוש. הרבה בקשות נדחות עקב מילוי לא תקין של הטופס. לכן בעזרת ליווי מקצועי, תוכלו לממש את הזכויות שלכם במלואן. במקרים של גניבת הרכב או החלפתו, תהליך החידוש לא צפוי להיות מסובך, אך יהיה עליכם להוכיח את זכאותכם לתג. 

חידוש תג נכה טפסים- הטפסים הנדרשים 

לצורך חידוש תג נכה לרכב יש למלא טופס בקשה לחידוש תג נכה. הטופס זמין למילוי באופן מקוון או ניתן לקבלה מחברות מתווכות. ישנם קריטריונים מסוימים שעליכם לעמוד בהם על מנת לחדש את תג הנכות, והם נקבעים על פי החוק והנחיות של משרד הרישוי.

תהליך חידוש תג נכה לרכב כולל שלושה טפסים עיקריים:

  • בקשה להנפקת תג חניה לנכה

כדי לבצע חידוש תג נכה לרכב, יש למלא טופס בקשה להנפקת תג חניה לנכה. הטופס נשלח ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות במרכז פניות הציבור. בטופס עליכם לציין את הסיבה לחידוש- אובדן התג, גניבת הרכב או החזרת הרכב שהושבת בתג נכה. ישנם גם טפסים ייעודיים לחידוש תג חניה כאשר תוקף התג הזמני מתקרב לתום. בטופס יש לסמן את הפרטים האישיים שלכם, ולצרף תעודת זהות כולל ספח, וצילום של רישיון הרכב.

  • טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי

כחלק מתהליך חידוש תג נכה לרכב, יש למלא טופס הכולל גם חידוש אגרת הרישוי. אגרת הרישוי היא תשלום מוזל שמקבלים בעלי תו נכה עבור רישוי הרכב. בטופס זה יש לציין את מספר הרכב ולסמן אם מדובר בחידוש או בהנפקה חדשה של האגרת. שימו לב ניתן לרשום עד שני מספרי רכבים באותו טופס. לאחר מכן, יש למלא את פרטי הנכה או מוגבל הניידות. בנוסף למילוי הפרטים האישיים, עליכם לצרף לבקשה את המסמכים הבאים: צילום רישיון רכב, צילום תעודת זהות עם כל הספחים (במקרה של תעודת זהות דיגיטלית, יש לצלם את שני הצדדים), מסמכים רפואיים עדכניים משלושה חודשים אחרונים. המסמכים הרפואיים צריכים לכלול מידע על יכולת התנועה של הנכה או מוגבל הניידות. כדי לקבל החזר אגרה, יש לצרף גם צילום של צ'ק על שמו של הנכה ובת/בן זוג, הורה או אפוטרופוס, ובמקרה של קטין יש לצרף צילום של אפוטרופוס ופרטי חשבון בנק. כל המסמכים הרפואיים צריכים לכלול חותמת רפואית. 

  • בקשה להחזר אגרת רישוי רכב 

בטופס זה יש לצרף צילום של צ'ק ריק או כרטיס אשראי של בעל הרכב. בנוסף, עליכם למלא את הפרטים הבאים- פרטי הרכב, סוג הפונה (בעל הרכב או מורשה), כתובת, אמצעי התקשרות וסיבת הבקשה. הסיבה לבקשה עשויה להיות- גניבת הרכב, שחרור מהפקדה, העברה מחו"ל, תשלום כפול, הפרש לנכה וכדומה.

 

חידוש תג נכה טפסים- כמה זה עולה?

באופן כללי, ניתן להגיש את הבקשה לחידוש תג נכה לרכב בחינם דרך האתר הממשלתי. עם זאת, ייתכן שיהיו מקרים בהם יהיה צורך בתשלום עמלה מסוימת כדי לסיים את התהליך. יש לשים לב שבחידוש תג נכה לרכב, ייתכן ותהיו זכאים לקבל החזר במקרה ששילמתם מחיר לא מסובסד עבור אגרת הרישוי. כמובן שאם אתם מעוניינים לקבל עזרה ולעבור את התהליך בליווי חברה מתווכת, ייתכן שתצטרכו לשלם עלות כלשהי אך תוכלו לחסוך המון זמן ומאמץ.

חידוש תג נכה טפסים- ליווי מקצועי

בשביל להיות בטוחים שתצליחו לחדש את תג הנכה שלכם מומלץ לעבור את התהליך עם ליווי מקצועי של חברה מתווכת. יש מקרים שונים בהם ניתן לשלול את הבקשה שלכם. במקרה שבו הבקשה שלכם נדחתה, יש לכם את הזכות להגיש ערעור על ההחלטה בתוך 60 ימים מיום ההחלטה (נא לשים לב שישנם מקרים בהם ניתן להגיש ערעור עד 30 ימים מתאריך דחיית הבקשה). כאשר אתם מקבלים דחייה של הבקשה שלכם, ייתכן שיהיו שני תרחישים. התרחיש הראשון הוא שאתם לא בהכרח זכאים לחידוש הטופס. התרחיש השני והמורכב הוא שאתם ממלאים את הטפסים בצורה שגויה. לכן, על ידי ליווי מקצועי תוכלו למלא את הבקשה בהתאם לקריטריונים של משרד הרישוי, המשתנים מעת לעת ועוברים בבחינות מפורטות. חברות מקצועיות מכירות את האתגרים השונים ויודעות להתמודד עם הבירוקרטיה המורכבת. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!