תג נכה בינלאומי

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תג נכה בינלאומייש לכם תו נכה בארץ? רבים ממי שזכאים לתג נכה בארץ, זכאים גם לתו נכה בינלאומי. בעבר, הזכאות הייתה ניתנת באופן אוטומטי אך החל משנת 2006 יש צורך בהנפקת תו נכה לרכב בחו"ל בכל מדינה בפני עצמה. לשם כך יש לבדוק מה הדרישות באותה המדינה בה אתם מתכננים לשהות. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו תג נכה?

תג הנכה לרכב, הוא תג שמוענק על ידי משרד הרישוי לאנשים עם מוגבלויות ניידות. התג מהווה כלי חשוב למחזיקים בו ומאפשר להם לנהוג ולחנות בנוחות ולקבל את הסיוע הנדרש כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המוגבלות הניידות שלהם. ישנן מגוון רחב של סיבות רפואיות שעשויות להוביל למוגבלות בניידות. למשרד הרישוי יש רשימה של ליקויים שונים שמזכים בתג נכה. המטרה העיקרית של תו זה היא לסייע בקבלת הטבות שונות ובקלות בתנאי חניה. 

בהגשת בקשה לקבלת תו נכה לידי משרד הרישוי, המשרד מחויב לבדוק את הזכאות של מבקש הבקשה ולוודא את תקינות המסמכים הרפואיים המציינים את רמת המוגבלות, כדי להעניק את התג לבעלי הזכות. תג הנכה מונפק בצורת כרטיס קשיח ויש להצמידו בזמן החניה לחלון הקדמי בצדו השמאלי של הרכב או לחלון הצד הצידי של מושב הנהג בצורה שתאפשר ראותו בבירור.

במידה שיש שני כלי רכב המשמשים את הנכה להתנייד באופן קבוע, ניתן לבקש תג נכה על שניהם. שימו לב שלא ניתן לבקש על יותר משני רכבים. הרכבים לא חייבים להיות בבעלותו של הנכה אלא לשמש אותו באופן קבוע. 

מי זכאי לתו נכה?

על מנת לקבל תו נכה בארץ וגם תו נכה בינלאומי יש לעמוד במגוון קריטריונים ברורים. אלה התנאים בהם יש לעמוד במשרד הרישוי בארץ-

  • נכה עם מוגבלות ברגליים שזקוק לרכב ככלי תנועה.
  • אדם עם דרגת מוגבלות בשיעור של לפחות 60%, שהתנועה שלו בדרכים ללא רכב עשויה להשפיע על מצבו הבריאותי. חשוב לציין שהאחריות לקביעת אחוז המוגבלות שלך מוטלת על ועדת ניידות במשרד הבריאות.
  • נכה שזקוק לכיסא גלגלים כדי להתנייד עקב מוגבלות בהליכה.

במידה שאחד הקריטריונים הללו תקף אליכם, ניתן לפנות למשרד התחבורה כדי לקבל את התג המתאים לרכב שלך. 

שימו לב, מעבר לקריטריונים הללו, ישנם ליקויים נוספים המזכים בתג נכה לרכב. למעשה, משרד הרישוי כולל הנחיות מדויקות המכילות גם רשימה של כל הליקויים בגינם ניתן לקבל את הזכות להיות מחזיק תג נכה לרכב. בתוך הליקויים הללו נכללים מגוון ליקויים שונים בהם ליקויים נוירולוגיים (טרשת נפוצה, פרקינסון, ALS ועוד), ליקויים קרדיולוגיים (מחלות כלי הדם הכליליים, מחלה מסתמית, יתר לחץ דם ריאתי ועוד), ליקויים נשימתיים (מחלות ריאה חסימתית, מחלות ריאה רסרקטיבית, מחלות ריאה אינטרסציאלית ועוד), ליקויים אורתופדיים (הגבלת תנועה במפרקי הירך, הגבלת תנועה במפרקי הברך ועוד), ליקויים בכלי דם היקפיים (PVD בגפיים התחתונות) ומגוון מצבים רפואיים כגון דיאליזה, סרטן גרורתי, מדד BMI מעל 45, עיוורון ועוד.

 

מדוע צריך תו נכה לרכב בחו"ל?

הנפקת תו נכה בינלאומי היא תהליך הדרוש לאזרחים ישראלים שמעוניינים לקבל תו נכה לרכב בחו"ל. החל מיולי 2006, המשרד הישראלי לתחבורה החליט להפסיק את הנפקת התו המאפשר חניה לנכים בחו"ל. לכן, התו שמתקבל בישראל תקף רק בתחום המדינה.

על מנת להנפיק תו נכה בינלאומי, יש לפנות לגורם מוסמך המוסמך על ידי המדינה המבקשת את התו. ניתן לפנות לקונסוליה או לשגרירות המדינה הרלוונטית בישראל ולברר את התהליך הדרוש והמסמכים הנדרשים לקבלת תו נכה בינלאומי. כל מדינה עשויה להטיל דרישות משלה ולהנפיק תו נכה המותאם לסטנדרטים המקומיים. מומלץ ליצור קשר עם המוסדות המקומיים המוסמכים כמה חודשים לפני הנסיעה המתוכנתת על מנת לוודא את הדרישות והשלבים הנדרשים בתהליך ההנפקה.

 

כיצד ניתן להוציא תו נכה בינלאומי?

הדרך המומלצת ביותר להוציא תו נכה לרכב בחו"ל היא להגיש פניה ישירות לשגרירות או לרשות המקומית של המדינה בה אתם מתכננים לשהות. באמצעות יצירת קשר עם השגרירות או הרשות המקומית, תוכלו לברר מראש את הדרישות והמסמכים הנדרשים לקבלת תו נכה בינלאומי שתקף במדינה הרצויה. חשוב לציין כי לא כל המדינות מספקות את האפשרות להנפיק תו נכה בינלאומי, אך ישנם מקומות שמתחשבים במצב מלכתחילה. חשוב מאוד לנסות למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורך עוד לפני הטיסה, כדי שתוכל להסתגל בצורה הטובה ביותר לצרכים שלך במדינה שבה אתם מתכננים להיות.

קבלת ליווי מקצועי

ההמלצה שלנו להוצאת תו נכה בינלאומי היא לקבל ליווי מקצועי. ישנם גופים וארגונים בישראל שיכולים לסייע בתהליך הנפקת תו נכה לרכב בחו"ל. מומלץ מאוד לבדוק את כל האפשרויות ולפנות לגופים אלה לקבלת ייעוץ והדרכה מקצועית. גופים אלה יודעים להתנהל עם הבירוקרטיה המסובכת ויסייעו לכם במילוי כל הטפסים הרלוונטיים ובמציאת הדרך הטובה ביותר להוציא תו נכה בינלאומי. יתרון נוסף הוא שהגופים הללו יכולים לספק מידע מעודכן על המדינות השונות ועל התהליך הדרוש בכל מדינה. לכן, על מנת להתנהל ביעילות מומלץ לקבל ליווי מקצועי של גוף מתאים. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!