הוצאת תג חניה לנכה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

הוצאת תג חניה לנכהתג נכה הוא סמל שמקנה לבעליו זכויות מיוחדות בתחום החניה. בעזרת התג, ניתן לחנות את הרכב במקומות החניה המיועדים לנכים וכך הגישה מחניה זו אל מקום היעד היא הרבה יותר נוחה. לאחר קבלת התג ממשרד התחבורה, בעלי התג יכולים לחנות בחניות ללא תשלום ברוב הרשויות המקומיות בישראל. היתרון הזה מיועד לסייע במגבלות היומיומיות של בעלי התג הנכה ולהקל על ניידותם בצורה פשוטה יותר. מה כולל תהליך הוצאת תג חניה לנכה? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו תג נכה לרכב?

תג נכה לרכב הוא תג שמסופק על ידי משרד התחבורה עבור אנשים עם מוגבלויות ניידות שנגרמו להם מסיבות רפואיות שונות. המטרה העיקרית של התג היא לסייע בהנגשת החניות ולאפשר חניה נוחה במקומות בהם חניה רגילה אינה אפשרית. תהליך הוצאת התג כולל בדיקה ואימות של הזכאות של המבקש לתג, כמו גם תקינות המסמכים הרפואיים המציינים את רמת המוגבלות של המבקש. התג ניתן בצורת כרטיס קשיח ויש להצמידו בזמן החניה לחלון הקדמי בצד השמאלי של הרכב או לחלון הצד הצידי של מושב הנהג בצורה שבה יהיה ניתן לראותו בבירור. במקרים בהם ישנם שני כלי רכב המשמשים להסעת הנכה באופן קבוע, אפשר לקבל תג אחד שיכול לשמש לשני הרכבים.

מי זכאי להוצאת תג נכה לרכב?

קיימים מגוון קריטריונים שונים המקנים זכאות להוצאת תג חניה לנכה במשרד התחבורה. כדי לקבל את התו, כדאי לבצע בדיקה אישית בהתאם למצב הרפואי של מבקש הבקשה. באופן כללי, הזכאות להוצאת תג נכה לרכב ניתנת למי שעומד בתנאים הבאים-

  • אזרח שסובל ממוגבלות ניידות של 60% ומעלה זכאי לקבל את התג. 
  • נכה שזקוק לרכב ככלי תנועה עקב המוגבלות ברגליו. 
  • נכה שמוגבל בהליכה וזקוק לכיסא גלגלים לניידותו. 

עבור ילד הזכאי לתג, הוריו יהיו זכאים לקבלת התג כדי לסייע לו בניידות ממקום למקום. כפי שצוין מקודם, כל נכה זכאי לקבל תג נכה עבור שני כלי רכב שונים, תוך התחייבות שכל אחד מהם יסייע לנכה בניידותו והגעתו ממקום למקום.

 

תהליך הוצאת תג חניה לנכה

הוצאת תג חניה לנכה מתבצע על ידי הגשת טופס בקשה מתאים למשרד התחבורה. ניתן להגיש את הטופס בקלות ובנוחות דרך האינטרנט, מה שמאפשר לספק עזרה נוספת לאנשים עם הגבלות ניידות. התהליך מתחיל על ידי מילוי טופס הבקשה לתג חניה לרכב. על מנת להגביר את הסיכויים לאישור הבקשה, עליכם לצרף מסמכים מסוימים, כולל מסמכי זיהוי ומסמכים רפואיים המתארים את המצב הבריאותי המוגבל שלכם.

מילוי הבקשה להוצאת תג נכה משרד התחבורה מחייב צירוף כל המסמכים הרלוונטיים. במידה ולא ימסרו כל המסמכים הנדרשים, הבקשה עשויה להידחות או שהתהליך של אישור הבקשה יתעכב. לכן, חשוב מאוד לצרף את כל המסמכים הנדרשים לפני שממשיכים בתהליך.

 

המסמכים הנדרשים להוצאת תג נכה לרכב

המסמכים הנדרשים להגשה יחד עם טופס הבקשה להוצאת תג חניה לנכה הם שונים. קודם כל יש לצרף צילום של תעודת זהות עם הספח. אם מדובר בתעודת זהות ביומטרית, יש לצלם גם את הצד האחורי שלה. בנוסף, במסגרת הוצאת תג נכה לרכב יש לצרף מכתב שנכתב על ידי הנכה או האפוטרופוס שלו. במסגרת המכתב יש לציין את מספרי הרכב הרשומים על התג. ניתן לרשום עד שני רכבים שונים על כל תג חניה לנכה, בהנחה שהם משמשים את הנכה באופן קבוע ביום-יום.

כמו כן, חשוב מאוד לצרף צילום של מסמכים רפואיים מרופא מוסמך. חשוב לוודא שהמסמכים עדכניים לתקופה של שלושת החודשים האחרונים ושהם חתומים על ידי הרופא. 

במקרה שאתם מעוניינים בהחזר אגרת רישוי, יש להוסיף גם מסמכים נוספים כמו צילום צ'ק, צילום תעודת זהות והספח שלה, צילום רישיון רכב וטופס החזר אגרה. 

יש לוודא שכל המסמכים תקינים ומוגשים במלואם, כך שתהליך אישור הבקשה ייערך בצורה חלקה ומהירה.

איך להוציא תג נכה בינלאומי?

רבים ממי שזכאים לתג חניה לנכה, צריכים גם להוציא תג נכה בינלאומי. על מנת להוציא תג נכה בינלאומי, הדרך היעילה ביותר היא להגיש פנייה ישירות לשגרירות באותה מדינה או לרשות המקומית של העיר הספציפית שבה אתם הולכים לשהות. כך תוכלו לברר מראש אילו מסמכים תצטרכו להגיש על מנת לקבל תו נכה באותה מדינה. חשוב לציין כי לא בכל המדינות בעולם יש את האפשרות לבצע את הפעולה הזאת, אך ישנם מקומות שכן יתחשבו במצב מלכתחילה.

בנוסף, קיימים גם גופים וארגונים בישראל שיכולים לסייע לכם בתהליך הוצאת תו נכה בינלאומי. ליווי מקצועי יסייע לכם במילוי כל הטפסים הרלוונטיים ובמציאת הדרך הטובה ביותר להוציא תו נכה בינלאומי. חשוב מאוד לנסות למצוא את כל האופציות עוד לפני שאתם טסים, כדי שתוכלו לטוס בראש שקט. אנחנו בטוחים כי בסופו של יום תצליחו למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורכם. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!