הוצאת תג נכה משרד התחבורה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

הוצאת תג נכה משרד התחבורההוצאת תג נכה משרד התחבורה מתבצעת על ידי הגשת בקשה מתאימה בצירוף מגוון מסמכים חשובים כמו מסמכים רפואיים המעידים על מצבו של מבקש התג. במאמר הבא נסביר מהו תג נכה לרכב משרד התחבורה, מי זכאי לקבל אותו וכיצד ניתן לקבל אותו. 

 

מהו תג נכה?

תג נכה לרכב משרד התחבורה, הוא תג שניתן על ידי משרד התחבורה על מנת לסייע לאנשים עם מוגבלויות ניידות שנגרמו להם מסיבות רפואיות שונות. המטרה של התג היא להקל על הנגישות ולאפשר חניה נוחה במקומות בהם לא ניתן לחנות את הרכב. הוצאת תג נכה משרד התחבורה כוללת מהמשרד לבדוק ולוודא את זכאותו של מבקש התג ואת תקינות המסמכים הרפואיים המציינים את רמת המוגבלות של מבקש התג. תג החניה מונפק בצורת כרטיס קשיח ויש להצמידו בזמן החניה לחלון הקדמי בצד השמאלי של הרכב או לחלון הצד הצידי של מושב הנהג בצורה שיאפשר לראותו בבירור. במידה וישנם שני כלי רכב המשמשים להסעת הנכה באופן קבוע, גם אם אינם בבעלותו, ניתן לקבל תג אחד שישמש לשני הרכבים.

מי זכאי לקבלת התג?

ישנם קריטריונים שונים המזכים בתג נכה לרכב  משרד התחבורה. על מנת לקבל את התו, כדאי לבצע בדיקה אישית על פי מצב הרפואי שלכם או של חברי המשפחה שלכם. כמעט כל אזרח שיש לו למעלה מ-60% נכות זכאי לקבל את התו. הזכאות לתו מתייחסת גם לנכה שזקוק לרכב ככלי תנועה בשל הנכות ברגליו ולנכה שהוא מוגבל בהליכה וזקוק לכיסא גלגלים לניידותו. בנוסף, ההורים של ילד הזכאי להוצאת תג נכה משרד התחבורה על פי החוק יהיו זכאים לקבלת התו, על מנת לסייע לו לנוע ממקום למקום. כפי שצוין קודם, כל נכה זכאי להנפיק תג נכה עבור שני כלי רכב שונים, תוך כדי התחייבות שכל אחד מהם יסייע לנכה לנוע ולהגיע ממקום למקום.

 

איך להוציא תג נכה?

בעזרת התקדמות הטכנולוגיה הנוכחית, ניתן לבצע את תהליך הוצאת תג נכה משרד התחבורה באמצעות האינטרנט, מה שמאפשר להקל על אזרחים עם הגבלות ניידות. התהליך מתחיל במילוי טופס הבקשה לתג חניה לרכב משרד התחבורה. על מנת להגביר את הסיכויים לאישור הבקשה, עליכם לצרף מספר מסמכים, כולל מסמכי זיהוי ומסמכים רפואיים המתארים את מצב הבריאות המוגבל שלכם. המסמכים הנדרשים להגשה יחד עם טופס הבקשה הם-

  • צילום של תעודת זהות עם הספח. אם מדובר בתעודת זהות ביומטרית, יש לצלם גם את הצד האחורי שלה.
  • מכתב שנכתב על ידי הנכה או האפוטרופוס שלו. המכתב יציין את מספרי הרכב הרשומים על התג. ניתן לרשום עד שני רכבים שונים על כל תג חניה לנכה, בהנחה שהם משמשים את הנכה באופן קבוע ביום-יום.
  • צילום של מסמכים רפואיים מרופא מוסמך. חשוב לוודא שהמסמכים עדכניים לתקופה של שלושת החודשים האחרונים.
  • על מנת לקבל החזר אגרת רישוי יש להוסיף גם מסמכים נוספים בהם צילום צ'ק, צילום ת"ז וספח, צילום רישיון רכב וטופס החזר אגרה.

במילוי הבקשה להוצאת תג נכה משרד התחבורה חשוב מאוד לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים אחרת הבקשה לא תאושר או שתהליך האישור שלה יתעכב באופן משמעותי. לכן, חשוב קודם להשיג את כל המסמכים הדרושים ורק לאחר מכן להמשיך בתהליך. 

 

מה מקנה התג?

תג נכה לרכב משרד התחבורה הוא תג שמעניק זכויות חשובות הקשורות לחניה. בעזרת תג נכה, ניתן לחנות את הרכב בחניות המיועדות לנכים, הממוקמות בקרבת הכניסה למקום היעד. כך, ניתן לחסוך בזמן שמושקע בחיפוש אחר מקומות חניה. בנוסף, הגישה מחניה זו אל היעד הספציפי היא הרבה יותר נוחה. בנוסף, לאחר הוצאת תג נכה משרד התחבורה, מחזיקי התג יכולים לחנות בחניה כחול לבן מבלי לשלם ברוב הרשויות המקומיות בישראל. גם זה הוא יתרון חשוב שמטרתו להקל על חייהם של בעלי התג הנכה ולאפשר להם לנוע בצורה פשוטה יותר.

בנוסף, על פי החוק בישראל, בעל תג נכה אינו נדרש להמתין בתור במקום שהוא מגיע אליו, כך שניתן להציג את התו בכל מקום – לדוגמה, בסופרמרקט או בכל מקום אחר, ומי שמחזיק בתג נכה רשאי לעבור ישירות לקדמת התור.

לכמה זמן תקף התג?

לאחר הוצאת תג נכה משרד התחבורה, חשוב לדעת מה תוקפו של התג על מנת לדעת מתי יש צורך בחידוש התג. במידה שלא תדעו מתי נגמר תוקפו של התג אתם עלולים למצוא את עצמכם בלי תג לתקופה מסוימת. כיום, תג נכה לרכב משרד התחבורה יכול להגיע בשתי צורות- תג לצמיתות ותג זמני. במקרה של תג נכות קבוע, היה צורך בחידוש התג כל 8 שנים, ובמקרה של תג נכות זמני, פרק הזמן היה משתנה ונע בין שנה לשלוש שנים. תג נכה זמני יהיה של אנשים שמסוגלים להתאושש או שאחוזי הנכות שלהם לא גבוהים מאוד. תאריך הפקיעה של התג יופיע בחלק הקדמי של התג. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!