הוצאת תו נכה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

הוצאת תו נכהעל מנת להוציא תו נכה יש לפנות למשרד הרישוי ולהגיש טופס בקשה מתאים. לטופס הבקשה חשוב להגיש מגוון מסמכים חשובים, כאשר במרכזם מסמכים רפואיים המעידים על מצבו של מבקש התג. תהליך הוצאת תג נכה כולל בירוקרטיות רבות וחשוב לדעת כיצד לעשות זאת נכון. מה כולל תהליך הוצאת תג נכה ומה ההבדל בין תו נכה לתג נכה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו תו נכה?

תו נכה הוא תג שמונפק על ידי משרד התחבורה עבור אנשים עם מוגבלויות ניידות שנגרמו להם בעקבות מגוון של סיבות רפואיות. מטרת התו היא לסייע בהקלת הנגישות ולאפשר חניה נוחה במקומות בהם חניה רגילה אינה אפשרית. תהליך הוצאת תו נכה כולל בדיקה ואימות זכאותו של המבקש וקיום של מסמכים רפואיים תקפים המתארים את המוגבלות של המבקש. תג נכה מונפק בצורת כרטיס קשיח ויש להצמידו בזמן החניה לחלון הקדמי בצד השמאלי של הרכב או לחלון הצד הצידי של מושב הנהג כך שיהיה ניתן לראותו בבירור. במקרה שבו ישנם שני כלי רכב המשמשים להסעת הנכה בקביעות, גם אם הם לא בבעלותו של הנכה, ניתן לקבל תג אחד שישמש לשני הרכבים.

מה ההבדל בין תו נכה לתג נכה?

למעשה, גם תו נכה וגם תג נכה הם שני שמות שונים לאותו התג. ניתן לקרוא לתג גם בשם תג חניה לנכה. מדובר בתג שמספק הטבות והקלות שונות בתחום החניה. כל מי שמחזיק בתג זה יהיה זכאי למגוון זכויות חשובות הקשורות לחניה. בעזרת הוצאת תג נכה, ניתן לחנות את הרכב בחניות המיועדות לנכים וכך להנות מגישה נוחה יותר ליעד הרצוי. בנוסף, מחזיקי התג יכולים לחנות בחניות ציבוריות רבות בישראל בחינם, ברוב הרשויות המקומיות. יתרון נוסף הוא שלאחר הוצאת תו נכה אין חובה להמתין בתור במקומות ציבוריים, ולכן ניתן להציג את התג בכל מקום, כמו למשל בסופרמרקט, ולעבור ישירות לקדמת התור. 

 

מה כולל תהליך הוצאת תו נכה?

תהליך הוצאת תו נכה הוא תהליך המצריך הגשת בקשה מתאימה לידי משרד הרישוי. כיום, בזכות ההתפתחות הטכנולוגית ניתן לבצע את תהליך הוצאת תג נכה באופן מקוון, דרך האינטרנט. כך ניתן להגיש את טופס הבקשה ואף לצרף את מגוון המסמכים הנדרשים. השיטה הזו מסייעת במיוחד לאנשים עם הגבלות ניידות, ומקלה עליהם את התהליך. התהליך מתחיל במילוי טופס בקשה לתג חניה לרכב משרד התחבורה. על מנת להגביר את הסיכויים לאישור הבקשה, עליכם לצרף מספר מסמכים הרלוונטיים, כולל מסמכי זיהוי ומסמכים רפואיים המתארים את המצב הבריאותי המוגבל שלכם. מילוי הבקשה להוצאת תג נכה דורש גם צירוף כל המסמכים הרלוונטיים, כך שלפני המשך התהליך, יש להפקיד את כל המסמכים הדרושים. בלעדיהם, יתכן והבקשה לא תאושר או שתהליך האישור יתעכב באופן משמעותי. לכן, חשוב לקבל את כל המסמכים הדרושים מראש ורק לאחר מכן להמשיך בתהליך.

 

מה המסמכים הנדרשים להוצאת תג נכה?

במסגרת הוצאת תג נכה יש לצרף מגוון מסמכים שונים. המסמכים הנדרשים להגשה יחד עם טופס הבקשה הם המסמכים הבאים-  

  • צילום של תעודת זהות עם הספח. אם מדובר בתעודת זהות ביומטרית, יש לצלם גם את הצד האחורי שלה.
  • מכתב שנכתב על ידי הנכה או על ידי האפוטרופוס שלו. פרטי המכתב צריכים לכלול ציון של מספרי הרכב הרשומים על התג. כפי שציינו קודם, בהנחה שיש שני כלי רכב שונים המשמשים את הנכה באופן קבוע ויומיומי, ניתן לרשום על כל תג חניה לנכה עד שני רכבים.
  • צילום של מסמכים רפואיים מרופא מוסמך. חשוב מאוד שהמסמכים יהיו מעודכנים עד לתקופה של שלושה חודשים אחורנית. 
  • במידה שאתם מעוניינים לקבל החזר אגרת רישוי, יש להוסיף גם מסמכים נוספים כגון צילום צ'ק, צילום תעודת זהות והספח שלה, צילום רישיון רכב וטופס החזר אגרה.

לכמה זמן תקף התג?

לאחר הוצאת תו נכה, יש לשים לב מה התוקף שניתן לתג. במידה שלא תדעו מתי נגמר תוקפו של התג ייתכן שלא תדעו מתי יש לחדש אותו ואז תהיה תקופה בה לא יהיה לכם תג. במצב כזה לא תוכלו להנות מההטבות הנכללות בתג לכן חשוב לדעת את תוקפו של התג. בהתאם לכללים הנוכחיים, תג נכה לרכב יכול להיות בשתי צורות – תג לצמיתות ותג זמני. במקרה של תג נכות קבוע, יש צורך בחידוש התג כל 8 שנים. במקרה של תג נכות זמני, הפרק הזמן לחידוש משתנה ויכול להיות בין שנה לשלוש שנים. תג נכות זמני מוענק לאנשים שמסוגלים להתאושש או שאחוזי הנכות שלהם אינם גבוהים מדי. תאריך הפקיעה של התג יופיע בחלק הקדמי של התג כך שתוכלו להבחין בו בקלות. 

ההמלצה שלנו היא להתכונן מראש למועד בו יפוג תוקפו של התג הנכה שלכם. בכך תוכלו לוודא האם תקבלו את התג הנכה החדש ישירות לידיכם, או שתצטרכו להגיש מחדש מסמכים על מנת שיאשרו לכם שוב את הבקשה ותוכלו לקבל תג נכה חדש. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!