תו נכה לרכב זכאות

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב זכאותתג נכה לרכב, מיועד לסייע לסובלים ממוגבלות ניידות להחנות במקומות בהם לא ניתן להחנות ללא התג. תג החניה מונפק בצורת כרטיס קשיח ובזמן החניה יש לראות אותו בבירור. במאמר הבא נרחיב על תו נכה לרכב- מי זכאי? 

 

תג נכה- מי זכאי?

תג נכה לרכב, המוכר גם בשמות "תו נכה" או "תג חניה לנכה", הוא תג שניתן על ידי משרד הרישוי ומיועד לעזור לאנשים עם מוגבלויות ניידות שנובעות מסיבות רפואיות שונות. מטרת התג היא לאפשר למחזיקים בו ליהנות מהטבות שונות, כגון חניה במקומות מוקצים והקלות בתנאי החניה. משרד הרישוי חייב לבדוק ולוודא את תקינות המסמכים הרפואיים שמציינים את רמת המוגבלות כדי למסור את התג לבעליו. 

כדי להיות זכאי לקבלת תג נכה ממשרד התחבורה, יש לעמוד בתנאי סף מסוימים. תו נכה לרכב- מי זכאי? מי שעומד בתנאים הבאים-

  • נכה שזקוק לרכב ככלי תנועה עקב הנכות ברגליו יהיה זכאי לתו נכה.
  • אדם עם דרגת נכות בשיעור של לפחות ל-60%, אשר התנועה שלו בדרכים ללא רכב עשויה להשפיע על מצבו הבריאותי יהיה זכאי לתו נכה. יש לשים לב שאחוזי הנכות נקבעים על ידי ועדת ניידות במשרד הבריאות.
  • נכה שהוא מוגבל בהליכה וזקוק לכיסא גלגלים על מנת להתנייד.

אם אתה עומד באחד מהתנאים הללו, משרד התחבורה ייתן לך תג נכה לרכב. יש לקחת בחשבון שהתנאים הללו נקבעים על ידי משרד התחבורה, ואם תרצה לאמת את זכאותך או לקבל מידע נוסף, כדאי ליצור קשר עם המשרד או להתייעץ עם מומחה בתחום.

תו נכה לרכב זכאות- ליקויים נוספים 

לאחר שציינו את הקריטריונים של "תג נכה מי זכאי", חשוב להבין שיש ליקויים נוספים שמקנים זכאות לתו נכה לרכב. במשרד הרישוי קיימת רשימה המכילה את כלל הליקויים בגינם ניתן לקבל זכאות לתו נכה לרכב. במידה שאתם סובלים מאחד הליקויים המצוינים ברשימה, כנראה שתהיו זכאים לקבלת תג נכה. לפניכם חלק מהליקויים הנפוצים לקבלת תג נכה- 

  • ליקויים נוירולוגיים

במידה שחלים ליקויים נוירולוגיים המובילים לפגיעה בעצבים המוטוריים בגפיים התחתונות אשר משפיעה על פעילות השרירים ועל התחושה כנראה שתהיו זכאים לתג נכה לרכב. יש מגוון מחלות נוירולוגיות נפוצות אשר מקנות זכאות לתו נכה, ביניהן- טרשת נפוצה, פרקינסון, ALS, אירוע מוחי, נוירופתיה, רדיקולופתיה, אפילפסיה ועוד.

  • ליקויים קרדיולוגיים

במידה שאתם סובלים מליקויים קרדיולוגיים שונים בעקבות מחלות לב שכוללות כל סוג של פגיעה תפקודית, המתבטאת בקושי בביצוע מאמץ בהליכה, תהיו זכאים לקבלת תו נכה. יש מגוון מחלות לב נפוצות המקנות זכאות לתג נכה לרכב ביניהן- מחלות כלי הדם הכליליים, מחלה מסתמית, יתר לחץ דם ריאתי ועוד.

  • ליקויים נשימתיים

במידה שאתם סובלים מליקויים נשימתיים הנובעים ממחלות ריאה שכוללות כל סוג של פגיעה תפקודית, המתבטאת בקושי בביצוע מאמץ הליכה, תהיו זכאים לתו נכה לרכב. יש מגוון מחלות נשימה נפוצות המקנות זכאות לתג נכה לרכב ביניהן- מחלות ריאה חסימתית, מחלות ריאה רסרקטיבית, מחלות ריאה אינטרסציאלית ועוד.

  • ליקויים אורתופדיים

במידה שאתם סובלים מליקויים אורתופדיים הבאים לידי ביטוי בליקוי במערכת השלד התחתונה, כמו מפרקים ועצמות, אשר יכול לגרום להגבלה ניכרת בתנועה, תהיו זכאים לקבלת תו נכה לרכב. יש מגוון מקרים נפוצים של ליקויים אורתופדיים המקנים זכאות לתג נכה לרכב ביניהם הגבלה בתנועה במפרקי הירך, הגבלה בתנועה במפרקי הברך, הגבלה משמעותית בעמוד השדרה מותני ועוד.

  • ליקויים בכלי דם היקפיים

במידה שאתם סובלים מליקויים בכלי דם היקפיים הבאים לידי ביטוי בליקוי בזרימת הדם בעורקי הרגליים שגורם לקושי בתנועה, כגון PVD בגפיים התחתונות, תהיו זכאים לתו נכה.

  • ליקויים נוספים 

ישנם מספר ליקויים נוספים המקנים זכאות לתו נכה לרכב בהם דיאליזה, סרטן גרורתי, מדד BMI מעל 45, עיוורון ועוד.

תו נכה לרכב זכאות- ההטבות הכלולות

לאחר שהבנו את הקריטריונים המעניקים תו נכה לרכב זכאות, חשוב להבין מה ההטבות הכלולות בתג. מדובר בתג שמעניק הטבות וזכויות משמעותיות בתחום החניה. קודם כל חשוב לציין שההטבות שנציין ניתנות למימוש רק במידה שהנכה נוכח ברכב כנהג או כנוסע. אלו ההטבות- 

  • הבעלים של תג נכה יכולים ליהנות מחניה במקומות המוקצים לנכים בלבד, על פי סימונים מקובעים בשטח. 
  • הבעלים של תג נכה רשאים לחנות במקומות בהם החניה אסורה, בהנחה שהחניה אינה מפריעה לתנועה ומתקיימים תנאים מסוימים המוגדרים בחוק החניה לנכים.
  • בעזרת תג נכה לרכב ניתן לקבל הנחות בחניונים ברחבי הארץ, תוך הסכמה מתאימה עם החניון.
  • התג מאפשר חניה חינם במקום ציבורי הנגיש לנכה, אך רק בחניות ציבוריות הכרוכות בתשלום. 
  • תג נכה לרכב מעניק את הזכות לחניה חינם באזור חניה כחול-לבן, תוך ודאות שיש זכאות דומה ברשות המקומית (חשוב לוודא שאין תקנה ארצית על כך). 
  • מחזיקי התג מקבלים היתר לנסיעה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית.
  • במסגרת ההטבות הכרוכות בתג מחזיקי התג יכולים להנות גם מפטור חלקי מתשלום אגרת רישוי עבור הרכב שבבעלותם.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!