תו נכה זמני לרכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה זמני לרכבתו נכה זמני לרכב הוא תו הניתן לתקופה מוגבלת, בתום התקופה יילקח התו מהזכאי אליו, ובמקרים אחרים יוכל לחדש את התו כל עוד הוא עונה לתנאים הכתובים בחוק. תו נכה זמני ותו נכה לצמיתות נועד כדי לתת מענה לבעלי נכות אשר תנועתם מוגבלת. כדי לממש את הזכאות שלכם יהיה עליכם להגיש את הבקשה למשרד הרישוי באופן מקוון, במייל או באופן פרונטלי בתיאום מראש.

 

מי זכאי לתו נכה?

בין אם מדובר על תו נכה זמני או לצמיתות, האם אתם עומדים בקריטריונים לזכאות בתג נכה? בשביל לממש את הזכות שלכם יהיה עליכם לעמוד בתנאים הבאים:

  1. נכה הזקוק לרכב בגלל שאינו יכול לנוע על רגליו. משמע, נכה בעל קשיי הליכה ומתנייד עם רכב, בין אם הוא הנהג ובין אם לא.
  2. נכה שנקבעה דרגת הנכות שלו בשיעור העומד על 60% לפחות, ותנועתו בדרכים ללא תו נכה עשויה להעמיד אותו בסיכון ולערער את מצבו הבריאותי. חשוב להדגיש בסעיף זה שיש גם חריגים לכאן ולכאן, משמע אדם עם שיעור אחוזי נכות נמוך יותר יכול להימצא זכאי ולהפך. 
  3. נכה המוגבל בהליכה המסתייע בכיסא גלגלים בכדי להתנייד ממקום למקום.
  4. הורים לילד נכה
  5. נכה מטעם משרד הביטחון, כמו כן גם נפגעי פעולות איבה שיש ברשותם אישור מטעם הביטוח הלאומי.

על מנת שתוכלו להתחיל להגיש את הבקשה ולקבל תו נכה זמני וכמו כן, לחדש תג חניה לנכה יהיה עליכם לפנות למשרד התחבורה ולצרף את המסמכים הבאים: צילום תעודת זהות כולל ספח, צילום רישיון רכב, טופס מלא לבקשה לתג נכה (נמצא באתר משרד הרישוי), צילום פרוטוקול רפואי וכמו כן, מכתב חתום הכולל את מספרי הרכב (ניתן לבקש עד שני כלי רכב עליהם יהיה רשום תג נכה). לאחר הבקשה תענו בחיוב או בשלילה, משך זמן ההמתנה הינו כחודש עד שלושה חודשים.

 

מה ההבדל בין תו נכה זמני לרכב לבין תו הניתן לצמיתות?

ישנם שני סוגים עיקריים של תג נכה לרכב, האחד הוא תו נכה זמני לרכב והשני הוא לצמיתות. תו נכה זמני לרכב ניתן במקרה של אירוע חולף, ואילו לתו נכה אין תוקף והוא לצמיתות. בדרך כלל משך זמן תוקף של תג חניה זמני נע בין שנה ועד שלוש שנים, אך נתון לשינוי בהתאם למסמכים הרפואיים מטעם הועדה הרפואית. ישנם מקרים בהם מדובר בבירור על נכות לצמיתות, כמו לדוגמא עיוורון ובשל כך אין צורך בחידוש תו נכה. מנגד, כאשר מדובר על אדם שעבר ניתוח וזמן ההחלמה שלו הוא באורך X, לאחר שיסיים את זמן ההחלמה לפי שיעור הרופאים נלקח ממנו תג נכה.

במידה ומדובר על תו נכה זמני לרכב ונדרש לחדש את התו, יש להגיש בקשה כחודש וחצי לפני תום התוקף, במקרים מסוימים ניתן יהיה להגיש את הבקשה כבר חודשיים ואף שלושה מפירעון התוקף. במשרד התחבורה יש המתנה של עד שלושה חודשים (90 יום) עד לקבלת הבקשה או דחייתה, במידה והבקשה שלכם נדחתה יש לכם את הזכות לערער עליה תוך 90 יום ממועד הדחייה.

 

מה מקנה תו נכה זמני לרכב?

תו נכה זמני לרכב מאפשר לכם את הדברים הבאים:

  1. חניה בחניות המיועדות לרכבי נכים.
  2. פטור מתשלום על חניה במקום ציבורי.
  3. חניה בכחול-לבן ללא תשלום.
  4. נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.

שימו לב, יש מקרים חריגים בהם אין להחנות במקום אסור, כאשר הוא אינו מוסדר בתור חניית נכים או במקרים בהם אין סימון לחניית נכים, אך החניה עשויה לסכן עוברי אורח או פוגעת במעבר הולכי רגל. פטור מתשלום על חניה במקומות ציבוריים היא בהתאם לרשות המקומית וכמו כן, במידה בה המקום הנגיש היחיד הוא החניה בחניון זה. גם בעניין חניה על כחול לבן, הנתון עשוי להשתנות בהתאם לכל רשות מקומית ולכן יש לוודא זאת מול הרשות המקומית. נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית מותרת לרכב עם תו נכה רק כאשר הנכה נמצא ברכב. 

תהליך חידוש תו נכה זמני לרכב

לכל תו נכה זמני יש תוקף, התוקף יכול לנוע בין כמה חודשים ועד כמה שנים בהתאם למה שהתקבל מטעם משרד הרישוי. אם תוקף התו עתיד להסתיים בשלושה חודשים הקרובים, ואתם רוצים לחדש אותו יהיה עליכם להתחיל בתהליך כבר שלושה חודשים מראש, מעל שלושה חודשים לא ניתן יהיה להגיש את הבקשה. תהליך חידוש תו נכה זמני לרכב הינו באופן מקוון דרך אתר משרד הרישוי/אתר ממשלתי. יהיה עליכם לחדש את התו על ידי הוספת מסמכים רפואיים רלוונטיים שהתקבלו שלושה חודשים ממועד הגשת הבקשה, הוספת תעודת זהות ויתר המסמכים הנדרשים בטופס חידוש התו.

עלות חידוש תו נכה לרוב לא יהיה בעלות מסוימת מלבד לעמלות במקרים כאלה ואחרים. עם זאת, כאשר בקשתכם נדחתה יהיה עליכם להתחיל את התהליך ולערער עד 90 יום ממועד הדחייה. במקרים אלו רבים פונים לחברות ובעלי מקצוע שמוסמכים ללוות בעלי נכות בחידוש והנפקת תו נכה זמני או לצמיתות. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!