תו נכה לרכב שכור

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב שכוריש לכם תו נכה? מה קורה במקרה בו אתם צריכים לשכור רכב, האם תו הנכה יכול לעבור לרכב השכור? מה קורה כשאתם ברכב שכור בחול? על כל השאלות האלו נענה עכשיו. תו נכה מאפשר לכם לרשות שני רכבים על שם הנכה/מוגבל הניידות. במקרה בו הרכב נמצא בתיקון או מכל סיבה שהיא בעל התו מתנייד ברכב אחר, הנה כל הדברים שאתם צריכים לדעת.

 

החלפת רכב לתו נכה

בעבר היה צורך של כל בעל תו נכה להמתין תקופה ארוכה עד לקבלת אישור על החלפת רכב, בין אם מדובר על רכב שכור ובין אם מדובר על רכב חדש שהם רכשו. כיום התגים החדשים הם ללא מספר רכב, אלא מצוין רק פרטי הנכה. זאת יוזמה של משרד התחבורה בכדי למנוע עוגמת נפש מבעלי זכויות רבים. עד היום, בעלי התו נאלצו להנפיק מחדש תג כולל מספר רישוי בכל פעם שהחליפו רכב לכל צורך, זאת הם עשו באמצעות הגשת בקשה במשרד התחבורה והתגים נשלחו אליהם בדואר – דבר שלקח לפחות חודש שלם. היוזמה החדשה נוסדה על פי ההנחיה של שרד התחבורה דאז, ישראל כץ. 

ההסדר כלל דבר נוסף, מאגר תג נכה לרכב. מאגר זה נועד בשביל בעלי התו וכמו כן, בשביל גורמי האכיפה. כל חידוש או שינוי של מספר רכב מופיע במאגר זה. המאגר משתנה מדי לילה, וניתן להזין בו מספר רכב ולראות האם לאותו רכב יש זכאות לתו נכה, וכמו כן האם תו הנכה נמצא בתוקף. כיום המאגר פתוח לכלל הרכב, משתמשים בו בעלי חניונים, פקחי חניה וכמו כן, בעלי הזכות לתו נכה.

תו נכה לרכב שכור – תו וירטואלי

אחת היוזמות החדשות בתחום היא תו חניה וירטואלי לרכב שכור ללא תשלום, משך זמן ההמתנה הוא יום עבודה בלבד. ההנפקה תקל על תושבי העיר תל אביב ששוכרים רכב לתקופה קצרה. עד היום ניתן היה לקבל את הרכב השכור למשך 7 ימים בלבד (עם תו חניה לנכה), כיום גם מעל שבעה ימים ניתן לשמור על הזכאות שלכם. זאת יוזמה של עיריית תל אביב, אבל ככלל ניתן לראות שינוי מהותי בהתייחסות לרכבים שכורים.

כיום כדי להחליף מספר רכב אתם לא צריכים להמתין זמן רב, אלא תוכלו לבצע את השינוי באופן מקוון. בדרך כלל אתם תקבלו את אישור התו עם מסרון ומייל, בצירוף דף מידע הכולל את כל הזכויות שלכם בהתאם לרשות המקומית בה אתם נמצאים. 

 

מה כולל התהליך?

ישנן שלוש דרכים עיקריות שבאמצעותן נוכל לבצע את תהליך שינוי מספר הרכב, בהתאם למספר הרכב השכור:

  1. הגעה פיזית – האפשרות הראשונה שלכם היא לקבוע פגישה במשרד הרישוי (ניתן לתאם פגישות דרך האתר). כאשר אתם מגיעים למקום, יהיה עליכם להגיע עם כל הפרטים של הרכב שרשום במאגר, והרכב אותו תרצו לרשום במאגר (הרכב השכור). במקרה כזה ההעברה נעשית במהירות וחוסכת ימי המתנה. עם זאת, לא תמיד ניתן למצוא תורים בפרק זמן קצר.
  2. הגשה מקוונת – האפשרות השנייה שלכם היא למלא טופס באתר משרד הרישוי: "בקשה לתג חניה לנכה במקרים של החלפה או הוספה של רכב בתג". יהיה עליכם למלא את הטופס ולשלוח אותו. כאן גם קיימת המתנה של מספר ימים עד לקליטה במערכת, ולאחר מכן אישורה. גם דרך זאת יכולה לערוך בין מספר ימים ובמקרים חריגים גם עד חודש.
  3. דואר – האפשרות השלישית והפחות מומלץ היא להדפיס את הטפסים שציינו קודם לכן באתר האינטרנט, למלא אותם ולשלוח אותם בדואר רשום ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות של משרד הרישוי שנמצאת בחולון. חשוב לציין שלטפסים אלו יש לצרף צילום רישיון, צילום תעודת זהות כולל ספח.

תו נכה לרכב שכור בחול

עומדים לפני חופשה בחול ושוכרים רכב? אם אתם זכאים לתו נכה, ייתכן ואתם תוכלו לממש את הזכאות שלכם גם במדינות מסוימות. יש אתרים מסוימים בהם מכבדים רק תו מקומי, ואילו במקומות אחרים מכבדים תו גלובלי. הדרך הנכונה היא להנפיק תו זמני, תוכלו להנפיק את התג דרך אתר משרד התחבורה האזורי ויהיה עליכם להציג תעודת נכה, כרטיס טיסה, ותוך מספר דקות תוכלו לקבל תו חניה בהתאם למדינה שעובדת עם אותו הסדר. 

שימו לב, במדינות מסוימות הקנסות עבור חניה ללא תו נכה הם גבוהים, ואף במקומות מסוימים זה יכול להגיע לכדי משפט. לכן, בין אם אתם עומדים לפני טיסה לחול ובין אם אתם רוצים לשכור רכב בארץ מכל סיבה שהיא ותרצו לזרז את זמני ההמתנה, תוכלו לפנות לחברה מקצועית שעובדת ומתנהלת בצורה מותאמת למשרד הרישוי. אותה חברה תוכלו ללוות אתכם בתהליך ובסופו, להנפיק לכם תו נכה לרכב שכור תוך פרק זמן קצר. השירות ניתן למי שצריך להנפיק תו נכה לרכב שכור בטווח הקצר אינו מעוניין להמתין מספר ימים עד שבועות לקבלת אישור מטעם משרד הרישוי. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!