תו נכה לרכב של בן משפחה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב של בן משפחהחלק נכבד מהאנשים אינם מודעים לכך שעל פי החוק בישראל, ניתן להנפיק עד 2 תגי חניה עבור רכבים המשמשים הסעת אדם נכה. במילים אחרות, הנפקת תו נכה לרכב של בן משפחה אשר משמש להסעת האדם הנכה. רגע לפני שעוברים את כלל הבירוקרטיה לבד, הנה כמה דגשים בשיתוף צוות המרכז לזכויות נכים. 

אם בשנים עברו הנפקת תו נכה לרכב של בן משפחה הצריכה הגעה פיזית למשרד הרישוי, לקבוע תור בביטוח לאומי ואף להגיע למשרד הבריאות כדי להמציא אישורים שונים – היום התמונה היא אחרת לגמרי. כיום, ניתן להנפיק תו נכה לרכב של בן משפחה באינטרנט, כלומר בצורה מקוונת, מה שחוסך המון זמן יקר. על מנת לעשות סדר בנושא, נציין כי נכון להיום, ניתן להנפיק תו נכה לרכב של בני משפחה ב-3 דרכים שונות:

  1. דואר ישראל: היחידה לטיפול במוגבלי ניידות, היא המקום לפנות אליו. תוכלו לשלוח את הבקשה דרך אחד מהסניפים של דואר ישראל, לכתובת: ת"ד 72 חולון, 58100 (מיקוד). במקרה שתבחרו להשתמש בדרך זו, המענה לרוב יינתן בחלוף כ-60 יום לכל הפחות ממועד קבלת הבקשה. 
  2. באופן מקוון: על מנת להנפיק תו נכה לרכב של בן משפחה באופן מקוון, יש לבקר באתר האינטרנט של משרד הרישוי ולצרף את כלל המסמכים הנדרשים (נרחיב לגביהם בהמשך). מענה יינתן תוך כ-14 יום ממועד קבלת המסמכים וקבלת הפנייה. 
  3. הגעה למשרד הרישוי: זוהי אפשרות אשר מומלצת עבור אנשים המעוניינים להנפיק את תג החניה בדחיפות. אם אתם צריכים את התג באופן דחוף, אבל אתם מוגבלים בתנועתכם, מומלץ לבדוק את האופציה של מינוי מיופה כוח (התייעצו עם עורך דין זכויות נכים). 

הזכויות אותן מקנה תו נכה לרכב של בן משפחה

תו נכה לרכב של בן משפחה מקנה לבעלי התג כמה זכויות שונות, אם כי זכויות אלו משתנות בהתאם לסוג התג שנמצא בבעלותו. התגים נעים בין תגי נכים רגילים, דרך תגים של נכים על כיסאות גלגלים וכלה בתגי נכים של משרד הביטחון. בהתאם לסוג התג, תהיו זכאים לכל או חלק מהזכויות הבאות:

  • חניה: תו נכה לרכב של בן משפחה מאפשר חניה חינם באזורים של כחול לבן ברחבי הארץ (לא בכל עיר).  
  • מקומות ציבוריים: ניתן להחנות את הרכב במקומות ציבוריים, בתנאי שהגישה לאותו מקום ציבורי חסומה על ידי חניון ציבורי בתשלום. 
  • חניה ייעודית: בחרבי הארץ ישנם מקומות חניה ייעודיים לנכים, בהם ניתן להחנות עם התג המתאים. 
  • נת"צ: עבור בעלי תג נכה על כיסא גלגלים, הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית היא מותרת. 
  • אגרה מופחתת: בעלי תגי חניה לנכים זכאים לשלם אגרה שנתית מופחתת על רכביהם. 

כמו כן, נוסף על הזכויות שלעיל, בעלי תג נכה רשאים להחנות במקומות חניה מסוימים, שבהם החניה אסורה לכלל הרכבים מלבד רכבם של נכים. 

כיצד מוציאים תו נכה לרכב של בן משפחה?

על מנת להוציא תו נכה לרכב של בן משפחה, קודם כל, צריך לבחור בדרך הנכונה מבחינתכם לעשות זאת, כלומר דרך דואר ישראל או ישירות מול משרד הרישוי. ההמלצה הכי טובה היא לעשות זאת באופן מקוון, מה שיכול לחסוך ממכם המון זמן יקר ובירוקרטיה מורכבת. אם תבחרו לממש את הזכות, יש לצרף את המסמכים הבאים לבקשה:

  1. ת"ז: יש לצרף צילום שלה, כולל הספח. 
  2. רישיון: יש לצרף צילום של רישיון הנהיגה שלכם וכן צילום של רישיון הרכב. 
  3. פרוטוקול רפואי: יש לצרף פרוטוקול רפואי מעודכן ל-3 החודשים האחרונים. 
  4. אישור נכות: בדרך כלל, יש לצרף אישור נכות של לפחות 60% בצורת אסמכתא רפואית. 

מלבד המסמכים שלעיל, ייתכן שתידרשו לצרף מידע נוסף, בהתאם לסיווג סוג הנכות שאתם לוקים בה. על מנת לדייק את סוג המידע שעליכם להמציא ולצרף, מומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה בסוגיות אלו, כמו עו"ד זכויות נכים. 

פנייה לעורך דין זכויות נכים – מה חשוב לדעת?

בסופו של דבר, לא לכל האנשים יש את הפנאי, המסוגלות ואת היכולות להתמודד עם הבירוקרטיה הנלווית להוצאת תו נכה לרכב של בן משפחה. אם אתם צריכים סיוע בנושא הזה, ההמלצה הכי נכונה היא לפנות לסיועו של עורך דין זכויות נכים בישראל, שכן אנשי מקצוע אלו יוכלו להכווינכם בתהליך באופן הנכון. 

באופן כללי, ניתן לאתר עורכי דין בשיטה המסורתית, כלומר לחפש באינטרנט, ואפשר גם לפנות ישירות למרכז לזכויות נכים. המרכז לזכויות נכים מנוהל על ידי עורך דין ראובן אשכנזי, בעל שנות ניסיון רבות בדינים הנוגעים לזכויות הנכים בישראל. עם רקע רחב וניסיון עשיר בתחום, עו"ד ראובן אשכנזי יוכל לסייע לכם בכל שלב ושלב של הוצאת תו נכה לרכב של בן משפחה וכן בסוגיות שונות ונוספות. 

צריכים ייעוץ נוסף? פנו כעת לצוות המרכז לזכויות נכים – קבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!