תו נכה לרכב ליסינג

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב ליסינגאנשים אשר מתמודדים עם מוגבלויות תנועה וניידות, צריכים להיות מודעים לזכויות אשר מגיעות להם בחוק, כאשר זכויות אלו מטרתן היא להקנות איכות חיים נוחה ככל הניתן. בתוך כך, ניתן להנפיק תו נכה לרכב ליסינג בכמה דרכים שונות, כאשר הנפקת התג כשלעצמה מהווה יתרון חשוב בהתנהלות הכללית ביום-יום. הנה שלבי התהליך ומידע נוסף – קראו כאן. 

על מנת להנפיק תו נכה לרכב ליסינג, חשוב להבין קודם כי הנפקת התג מצריכה התאזרות בסובלנות עד קבלת הכרטיס הקשיח הסופי. עם זאת, גם במהלך הפרוצדורות והבירוקרטיות הכרוכות בהנפקת התג, במקרים רבים אפשר כבר להתחיל להחנות את הרכב במקומות חניה של נכים. זאת, כל עוד דואגים לעדכן את מספר הרישוי של הרכב במאגר רכבי הנכים בישראל. בתוך כך, על מנת לעדכן את הרכב במאגר הנכים וכן לקבל  תו נכה לרכב ליסינג (מימוני או חברה), יש לעמוד באחד או יותר מהקריטריונים הבאים: 

  1. יש להציג אישור על כך שמגיש הבקשה לוקה בנכות בשיעור 60% לכל הפחות, כאשר לאישור זה יש להמציא אסמכתא לכך שתנועתיות ע"י האדם עשויה לסכן ולהחמיר את מצבו הבריאותי. 
  2. הנפקת תו נכה לרכב ליסינג אפשרית במקרים בהם מגיש הבקשה לוקה במחלה\מחלות אשר מקשות על ההליכה שלו\ה. 
  3. במקרים בהם מגיש הבקשה לוקה בנכות ברגליו, ניתן להגיש בקשה להנפקת התג. 
  4. בין אם האדם מוגדר בתור נכה משרד הביטחון או ביטוח לאומי, כל עוד הוא נזקק לשימוש בכיסא גלגלים, רשאי יהיה להגיש בקשה להנפקת תו נכה לרכב ליסינג. 

יש להדגיש, ע"פ החוק, אין צורך לעמוד בכל התנאים שלעיל, אלא רק לענות על אחד מהם (במקרים מסוימים יש צורך לעמוד ב-2 קריטריונים). 

למה צריך להנפיק תו נכה לרכב ליסינג?

יש צורך להנפיק תו נכה לרכב ליסינג, מכיוון שהתג המקורי שיש לכם (במקרה שיש אחד כזה על שם הרכב המשפחתי) אינו תקף לגבי רכבי חברה. בימינו, בבתי אב רבים ישנם 2 רכבים. כאשר מדובר ברכבים אשר משמשים את האדם הנכה, החוק מתיר הנפקה של עד 2 תגי חניה לנכים. 

התג הראשון הינו התג המקורי אשר מונפק בעבור רכב המשפחה, בעוד שהתג השני מונפק ספציפית תחת מס' הרישוי של רכב הליסינג. אלמלא מנפיקים 2 תגים בנפרד לכל רכב, לא ניתן להנות מאותן זכויות אשר ניתנות למימוש על ידי אנשים עם מוגבלויות תנועה וניידות. אם אתם שואלים מהן הזכויות הניתנות למימוש ע"י הנפקת תו נכה לרכב ליסינג, המשיכו לקרוא. 

קראו עוד: תו נכה זמני לרכב

זכויות תו נכה לרכב ליסינג

ישנם סוגים שונים של תגי חניה לנכים הניתנים במקרה של הנפקת תו נכה לרכב ליסינג, כאשר תג החניה הרגיל ניתן במקרה של נכה ביטוח לאומי שאינו נעזר בכיסא גלגלים. כמו כן, ישנם תגי חניה אשר מקנים זכויות לאנשים אשר מוכרזים כנכים של משרד הביטחון וכן אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים. 

בהתאם לסוג התג אשר הונפק במקור ע"י משרד הביטחון או האגף לביטוח לאומי, תוכלו לממש את הזכויות הבאות:

  • אגרות מופחתות: בעלי תגי נכים זכאים לשלם אגרה שנתית מופחתת, כאשר סכום האגרה נקבע ומשתנה בהתאם לסוג התג המונפק לאדם. 
  • חניה בחינם: במקומות שונים ברחבי הארץ, ניתן להחנות את הרכב בחינם באזורים של כחול לבן. 
  • חניה כללית: ישנם אזורים אסורים לחניה באופן כללי לכל סוגי הרכב, למעט רכבי נחים.
  • חניות נכים: ניתן לממש את הזכות להחנות את הרכב בחניות ייעודיות לנכים. 
  • נתיבים ציבוריים: ניתן לנסוע בנתיבי תחבורה ציבוריים כאשר מנפיקים תו נכה לרכב ליסינג עם כיסא גלגלים. 

יש להדגיש, סוגי הזכויות משתנות בהתאם לסוג התג המונפק לאדם הנכה. לדוגמה, נסיעה בנת"צ אינה מותרת לבעלי תגי נכים אשר אינם נעזרים בכיסאות גלגלים. 

כיצד מנפיקים תו נכה לרכב ליסינג?

על מנת להנפיק תו נכה לרכב ליסינג, יש צורך לשלוח כמה מסמכים שונים וכן אישורים הניתנים על ידי חברת הליסינג. המסמכים הנשלחים נקבעים בהתאם לסוג הרכב, כאשר עסקאות של ליסינג מימוני יצריכו אישורים שונים מהאישורים הנדרשים עבור רכבי חברה בליסינג. 

בתוך כך, אלו הם המסמכים הנדרשים עבור הגשת הבקשה:

  • רכב חברה ליסינג: אם מדובר על תו נכה לרכב ליסינג אשר מסופק ע"י מקום העבודה, הרי שרכב זה לא בבעלותו של מגיש הבקשה, קרי האדם הנכה. במקרה זה, יש צורך לצרף לבקשה את אישור מקום העבודה בגין השימוש ברכב לצרכיו של האדם הנכה, קרי מגיש הבקשה. כמו כן, יש לצרף מס' ת.ז, מס' רישוי של הרכב ומסמך הכולל בתוכו את אישור החברה (מקום העבודה) ואת הלוגו שלה. 
  • ליסינג מימוני: אם מדובר על ליסינג מימוני, הרי שיש צורך להמציא אישור המוחתם ע"י חברת הליסינג בגין אישור שימוש הרכב לצרכי מגיש הבקשה. במקרה זה, יש לצרף את אישור חברת הליסינג וכן את אותם צילומי ת.ז, מס' רישוי וצילום רישיון נהיגה + רישיון רכב.  

את המסמכים שלעיל יש לשלוח לכתובת הבאה:

המרכז לעדכון ובקרה – היחידה לטיפול במוגבלי ניידות 

ת"ד 72 חולון

מיקוד 58100 

אם אתם צריכים כל סיוע נוסף, 

צרו קשר כעת עם צוות המרכז לזכויות נכים, מנוהל ע"י עורך דין ראובן אשכנזי. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!